خادم ارباب

شرح حال حضرت جَون علیه السلام

خادم ارباب

شرح حال حضرت جَون علیه السلام

خادم ارباب

سلام
عمده ی مطالب این وبلاگ برگرفته از کتاب «خادم ارباب کیست» به قلم آقای «سید علی اصغر علوی» خواهند بود.
امیدوارم لایق نشان خادمی ارباب باشیم.

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۵۳ ب.ظ

۱

خادم یعنی...

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۵۳ ب.ظ

خادم یعنی...

خادم یعنی کسی که کارهای امام را انجام میدهد،کارهای زمین مانده اش را

کارهای امام؟! (مگر امام هم کاری دارد؟)

ادم یعنی اجیر، امور خادم دست اربابش است: مسکن غذا بیمه و ... را همه مدیون ارباب است.

خادم یعنی کسی که هم می نوشد وهم می نوشاند، اگر به مهمانی کسی بروی میگوید بنشین تا برایت غذا بیاورم. اما اگر باتو رفیق صمیمی باشد میگوید: بیا داخل آشپزخانه و خودت از خودت پذیرایی کن وکمک من هم بده. هم مینوشد وهم می نوشاند و هم می رسد هم می رساند.

خادم یعنی موقوفه امام شدن، دربست با امام بودن:

این مدل خادمی، میشود مقدمه بندگی، تا آنجا که: قُل انَ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحیای وَ مَماتی لِلَّهِ رَبِّ العالمینَ{انعام/162} بگو: نماز وعبادات من،و زندگی من ومرگ من همه برای خداوند جهانیان است.

خادم یعنی موقوفه امام شدن، خادم دربست امام شدن. ما حقوقمان را گرفته ایم، حالا وقت کار است،

در مقام دوستی وعشق که اینگونه سخن نمیگویند:مزد،حقوق،دستمزد و...

قصه ، قصه تکلیف است.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۸
خادم ارباب

نظرات  (۱)

یاحسین علیه السلام:

به سیاهی عزای  تو  گرفتار شدم

نشود چشم من از دیدن پرچم خسته...

"علی قدیمی"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی